Monday, June 25, 2012

Hari kemenangan

Alhamdulillah..thumma alhamdulillah..thumma alhamdulillah...
Hari ini merupakan hari yang sangat best. Saya senyum meleret sahaja..
dalam hati menyanyi riang...

Dua perkara best telah berlaku hari ini...

Yang pertama, saya akan dapat menyertai mukhayyam pada hujung minggu ini!
:-)/\:-) high five ~^o^~ cheer

Alhamdulillah...sebelum ini, saya memang sudah tak nampak jalan bagaimana harus saya berbuat untuk mendapatkan cuti pada hari tersebut.

Pada hari tersebut, saya sepatutnya bekerja double shift. Fuhh!memang cabaran untuk bertukar shift dengan kawan sekerja. Daripada mula-mula mendapat tahu ada mukhayyam, saya cuba untuk mencari mana-mana kawan sekerja yang boleh bertukar shift dengan saya, tapi hampa. Saya sudahpun berputus asa..dan menganggap mungkin Allah tidak pilih saya untuk ke program itu. Saya sudah pasrah. Tetapi, pertolongan Allah datang daripada punca yang tidak disangka-sangka...Salah seorang kawan saya menghidap Pneumonia(jangkitan kuman di paru-paru). Dia dapat 5 hari mc disebabkan penyakitnya itu. Oleh kerana itu, jadual kami terpaksa diubahsuai demi memastikan ada yang dapat menggantikan kawan saya itu,apabila dia perlu buat double shift. Bermula daripada situ lah sinar harapan itu terbit. Akhirnya saya dapat buat shift pagi dan petang sebelum ke mukhayyam. Jadi, saya ada satu hari off. Bolehlah saya berada di program untuk 1 hari penuh..n_n

Perkara kedua yang menggembirakan saya pada hari ini ialah...Dr. Morsi udah menang pilihanraya di Mesir. Allahuakbar...

Dr. Morsi, pemimpin Mesir
Pemimpin yang akan berjuang untuk menegakkan syariah Islam sudahpun diangkat sebagai pemimpin di negara Mesir. Beliau merupakan seorang yang hafal Al-Quran, isterinya pula menutup aurat. Tidak seperti pemimpin di negara-negara Islam yang lain. 

cantiknya isteri perdana menteri ni

Ya Allah..sesungguhnya suatu hari nanti Islam pasti akan tertegak di atas muka bumi ini. Engkau golongkanlah aku dalam golongan orang yang berjuang untuk itu. Kuatkan aku, tunjukkan aku jalan yang benar, dan tetapkanlah aku di jalan yang lurus sehingga nafasku yang terakhir. Amin..


Ayat Al- quran yang saya baca hari ini juga sangat sesuai dengan apa yang berlaku hari ni...
Surah Fatir( ayat 15-17):

يٰأَيُّهَا النّاسُ أَنتُمُ الفُقَراءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الغَنِىُّ
الحَميدُ
(Oleh kerana Allah menguasai segala-galanya, maka) wahai umat manusia, kamulah yang sentiasa berhajat kepada Allah (dalam segala perkara), sedang Allah Dialah sahaja Yang Maha Kaya, lagi Maha Terpuji.

إِن يَشَأ يُذهِبكُم وَيَأتِ بِخَلقٍ جَديدٍ
Jika Dia mahu, nescaya Dia membinasakan kamu dan mendatangkan makhluk yang baru.

وَما ذٰلِكَ عَلَى اللَّهِ بِعَزيزٍ
Dan (perlaksanaan) yang demikian itu tidaklah sukar bagi Allah

Semoga Allah sentiasa memberikan taufiq dan hidayah kepada kita semua...dan Allah tidak menggantikan kita dengan orang lain.

No comments:

Post a Comment